onsdag 6 maj 2015

Äntligen inlämnat!

 

Examensarbetet är över, examensrapporten är inlämnad och nu är det bara att vänta. Vänta på att dagen ska komma för opponering. Någon i min klass ska granska min rapport angående denna bloggen. Jag är inte speciellt nervös. Det är alltid kul att höra vad andra tycker. Vi kan tycka väldigt olika och kanske den personen ser saker som jag inte har sett. Jag ska själv opponera på ett arbete. Jag läste lite kort igår. Det var intressant och handlade om bouppteckning och testamente med mera.

Efter opponeringen kommer sen ett betyg och därefter är det examensdag om cirka 3 veckor. Då är jag färdigutbildad juridisk assistent - Paralegal. Jag kommer nog främst säga paralegal i fortsättningen. Tycker att det namnet låter lite proffsigare.

Tiden går så fort, tänk att det snart har passerat fyra terminer sen jag började min utbildning. Det har varit fantastiskt roligt och det bästa av allt är de praktikperioder man får genom att studera på yrkeshögskola. Att få vara ute på arbetsmarknaden, att få vara ute i verkligheten och att få arbeta och sätta sig in i riktiga ärenden är otroligt lärorikt. Man får med sig en kunskap som inte går att få i skolbänken. Funderar du som läser detta på att studera vidare eller känner någon som funderar på det så rekommenderar jag verkligen yrkeshögskola som utbildningsform.

Fram till examensdagen händer det massor och jag ska självklart fortsätta att förse er med diverse inlägg om juridik.

2 kommentarer:

  1. Måste vara en skön känsla att vara klar med ex jobbet. Å att inte vara nervös inför opponering är ju också en skön känsla.

    Stort lycka till med allt du har framför dig!

    SvaraRadera