måndag 23 februari 2015

Tankar från en paralegal och hennes nya blogg


 
Dag två som bloggare är här. Ända sedan jag startade upp min blogg igår har jag gått och funderat på vad bloggen ska innehålla. Vad kan jag skriva om som intresserar någon annan? Går det att göra ett examensarbete i min utbildning genom att skriva om juridik i en blogg? Som sagt har det bara blivit än mer frågor sen gårdagen och jag drömde om bloggens innehåll i natt. Alla projekt som man sätter igång vill man ju ha framgång i, därför funderar jag fortfarande på vad det är jag gett mig in på.

Men det jag har kommit fram till att bloggen ska handla om är att försöka lyfta fram juridiska frågor som finns med oss alla i vardagen. Så som dagens samhälle har utvecklats så behöver vi alla ha mer kunskap om juridik. Jag kommer att dela med mig av saker som jag varit med om och som kan bli en lärdom för andra. Intresset för arbetsrätt har delvis kommit genom min praktik men även genom diverse tråkiga arbetslivserfarenheter. Förhoppningsvis kommer jag kanske kunna nå ut till några oerfarna arbetande ungdomar som inte har koll på deras rättigheter inom arbetsrätten. Sedan kommer jag ta upp saker som faller in när jag arbetat med det eller läst om något på nätet. Förhoppningsvis kommer alla, ung som gammal, att kunna få ut något av alla mina inlägg.

Hoppas att DU, som just har läst detta, har lust att återkomma till bloggen igen för att se hur den tar form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar