onsdag 25 februari 2015

Vem är jag?

 
 
Vem är det egentligen som är författare av denna bloggen?

Jag heter Anna, är 30 år och bor i Malmö. Just nu läser jag min fjärde och sista termin på utbildningen till paralegal på Nordic Business Institute i Malmö. Jag har tidigare utbildningar inom idrott och hälsa från högskolan men efter många år av deltidsarbete så funderade jag på att gå vidare i livet. På en bananskal hittade jag utbildningen. Det var dagen innan sista ansökningsdag 2013. Det var bara att sätta sig och skriva personligt brev sent på kvällen och leta fram gamla betyg och arbetsintyg för kopiering. Ansökan skulle skickas med gammal hederlig post. Vilken lycka det var när jag kom in. En nystart!

Under utbildningen skulle vi göra två stycken praktikperioder. Jag hamnade av en slump på en liten advokatbyrå. Jag hade inga förväntningar på första praktiken eftersom jag inte visste vad yrket innebar. Efterhand har jag förstått att just advokatbyrå passar mig väldigt bra eftersom det är väldigt varierat med alla möjliga slags arbetsuppgifter. Det kan vara att gå till ICA och handla frimärken till att sitta och göra rättsutredningar. Jag gör även min andra praktikperiod på samma byrå vilket är skoj eftersom det blir utveckling av alla arbetsuppgifter.

Annars tycker jag om att träna - gym och simning, umgås med vänner, laga mat, baka och att softa i soffan och kolla på idrott. Såg ni Kallas GULD igår??? Vilken härlig idrottskvinna och personlighet. Får se om jag kan kika på SVTplay idag när herrarna kör sitt lopp.

Det var lite om mig. Imorgon kommer jag skriva ett inlägg om arbetsrätt. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar