lördag 2 maj 2015

Slutspurten!!!

 

Ja då var tiden kommen för den där härliga slutspurten. Slutspurten av, i mitt fall, examensarbetet. Anledningen till att jag startade upp den här bloggen i februari var ju för att ha det som mitt examensarbete och slutarbete på min utbildning till Paralegal under våren. Det har varit ett roligt examensarbete att försöka skriva intressanta saker från juridikens värld som vem som helst kan ta del av. Tittar man på antalet som varit inne och läst olika inlägg tycker jag att man kan se att det finns något slags intresse. Min tanke är att fortsätta driva bloggen även efter att examensarbetet nu tar slut.

Just för tillfället skiner solen utanför mitt fönster men jag sitter inne vid köksbordet och skriver frenetiskt på min examensrapport. Självklart måste ett examensarbete både rapporteras och analyseras och lämnas in till skolan för att bedömas. Det är bara det sista kvar på min rapportskrivning men det är också den som tar längst tid. Det där att knyta ihop säcken är inte alltid det enklaste.

Statistiken för bloggen kommer läsas av senare i eftermiddag så än så länge finns det möjlighet att få ytterligare någon sidvy på något av mina inlägg. Kanske förändras topplistan på de fem mest lästa inläggen. Än så länge toppas listan av inlägget från den 24 mars när jag firade en månad med bloggen. Det inlägget delade jag på min Facebooksida som sedan delades vidare av tre kompisar. Där ser man effekten av spridning via sociala medier.

Tio veckors bloggande och 44 stycken inlägg blev det som ska rapporteras i alla fall. Hoppas att du som läser detta även följer med mig fortsättningsvis.

Så länge; Ta hand om er och glöm inte bort att juridiken finns med oss mest överallt.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att närma sig sitt slutmål. Lycka till!

    Hoppas du håller oss uppdaterade gällande den muntliga överenskommelse i Stockholms skärgård.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag har försökt att leta fram information kring skärgårdshistorien men än så länge utan framgång. Fortsätter.

    SvaraRadera