tisdag 7 april 2015

Dags att ansöka till Paralegalutbildningar till hösten 2015

 
 
 
Går du i tankarna att studera vidare till Paralegal - juridisk assistent där du får möjligheten att grotta ner dig i en massa härlig juridisk litteratur? Då är det hög tid att bestämma sig och börja skriva på en ansökan.
 
Som jag berättade i något av mina första inlägg, var det en i min familj som hittade utbildningen till paralegal i Malmö. Jag fick telefonsamtalet sent den 13 maj och ansökan skulle vara inne den 15 maj med vanlig hederlig postgång. Det var bara att ta fram datorn  och skriva en personlig ansökan trots att klockan var närmare elva på kvällen. Utöver en skriftlig ansökan var det även gymnasiebetyg och dokument på arbetslivserfarenheter som skulle skickas med som jag fick förbereda och kopiera dagen efter. Ansökan kom i vilket fall in i tid och jag blev kallad till intervju och fick sedan under sommaren det härliga beskedet att jag kom in på utbildningen. Och här sitter jag snart två år senare och gör min sista termin, praktiserar på en advokatbyrå, bloggar om juridik som mitt examensarbete och ser positivt på framtiden för mitt yrke.
 
Är du intresserad av utbildningen i Stockholm så är det Påhlmans Handelsinstitut som driver utbildningen. Den startar den 25 augusti 2015 och sista ansökningsdag är den 24 april. Läs mer om deras utbildning här.
 
I Göteborg drivs utbildningen av Göteborgs stad. Deras utbildning startar den 31 augusti och ansökan ska vara inne senast den 15 april. Mer information om utbildningen i Göteborg.
 
Även Malmö kommer utbilda nya paralegals med start under hösten 2015. Det är Nordic Business Institute/Handelsakademin som ansvarar för utbildningen i Malmö. Sista ansökningsdag är den 15 maj. Läs mer om utbildningen i Malmö här.
 
En ny utbildning till Paralegal/Kvalificerad juridisk handläggare finns till hösten 2015 i Sundsvall. Utbildningen genomförs av Yh Mitt, Sundsvallsregionens yrkeshögskola. Sista ansökningsdag för den utbildningen är den 31 maj. Mer information. 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar