onsdag 1 april 2015

April april din dumma sill...

 


Idag är det den 1 april även om vädret utanför mitt fönster visar på något helt annat än vårkänslor. Påsken närmar sig med stormsteg och många av oss längtar efter några lediga dagar. En dag som denna är det helt ok att skämta aprilskämt. Jag har läst om allt möjligt, bland annat om att Vasaloppet skulle få OS-status, att ICA skulle börja sälja gin, att KENT skulle köpa upp Spotify och att ett elfel på Skansen gör att det springer runt massa djur i det fria i Stockholmsområdet. Jag tänkte av den anledningen inte skriva något idag så slipper du fundera på om det jag skriver är ett aprilskämt eller inte. Jag lämnar er härmed med ett ordspråk istället. Värt att tänka på.
 
 
Pessimisten klagar på blåsten;
optimisten väntar på att den ska dra förbi;
realisten hissar segel.
 
                          William Arthur Ward
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar