torsdag 23 april 2015

Två månader med bloggen

 

Om jag tyckte att första månaden gick fort så har andra månaden gått ännu fortare. Och här sitter jag nu och skriver febrilt på min examensrapport.
Frågan löd: kan man blogga om juridik?
Jag har inte kommit fram till analysen än i mitt arbete men svaret än så länge är: JA det kan man.

Antalet sidvyer har ökat under andra månaden och människor i min närhet säger att det har varit mycket matnyttiga inlägg. Min förhoppning är att alla som har varit inne på min blogg har hittat något intressant. Hur mycket min blogg har spridit sig vet jag inte men att det har varit människor inne från både USA, Tyskland och Portugal vet jag i alla fall. Slumpen antagligen men ändå lite roligt. 

I min examensrapport har jag skrivit lite allmänt om Internet, sociala medier och statistik i ämnet som jag tänkte delge även er andra:

Antalet Internetanvändare ökar hela tiden runtom i världen och under 2013 använde cirka 39 procent av världens befolkning Internet. Det motsvarar 2,7 miljarder Internetanvändare. Dessa siffror kommer från ITU, International Telecommunications Union.

Nordicom är Nordiskt Informationscenter för Medie- och Kommunikationsforskning och lämnar årligen ut Mediebarometern som är en rapport om Internetanvändningen i Sverige. Enligt rapporten använde 81 % av befolkningen internet en genomsnittlig dag under 2014. Detta var en ökning med 4 % jämfört med 2013. 48 % använde sociala medier en genomsnittlig dag vilket är samma som året innan. Det är något fler kvinnor, 50 %, som använder sociala medier medan det är 46 % av männen som använder det.

Högst användare är det på kvällen mellan klockan 19-22 då 38 % använder sig av Internet. Detta är dock en marginell skillnad mot 37 % som använder Internet mellan klockan 12-17 och 35 % som använder Internet mellan klockan 17-19.

Att nätet och alla dess aktiviteter används av en stor massa är ju ett som är säkert i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar